هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ماندو
عضو نص ونص
عضو نص ونص
ماندو

ذكر الاسد عدد المساهمات : 125
تاريخ الميلاد : 21/08/1991
العمل/الترفيه : كليه حاسبات ومعلومات
المزاج : السجاير واللى معاه يجيب ههههه

البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار Empty
مُساهمةموضوع: البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار   البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار Icon_minitimeالأحد أبريل 18, 2010 8:52 am

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

اولا قبل ما ابتدى الموضوع مش عايز نفسنة وحد يفكرنى داخل اعمل شيخ خليك عاقل وفكر شوية

البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار O96CaOPF البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار SFFk0BPQ

طبعا أنا تعمدت تصغير الصور وإخفاء الوجه على الرغم من انها مرمية فى الفيس بوك

لكن عشان الناس تكون فاهمة إنه موضوع فكرى مش موضوع تشهير بحد لاسمح الله

طبعا تقريبا نص سكان كوكب الارض مشتركين دلوقتى فى الفيس بوك

عايز كل الناس تفهم ان مفيش حاجة اسمها برايفيت Private ولا بطيخ

انهاردة عملت فيس بوك عشان قرايبك تأكد إن بكرة هايكون زى الثلاجة السبيل اللى فى كل شوارعنا

ده غير الشباب المريض اللى بيعمل أكونت بأسم بنت على سبيل إن البنات تقبل تضيفه وتثق فيه بسهولة

طبعا على أيامى ( بعد ثورة 19 بأسبوعين كدة ) كان أصعب حاجة بين المخطوبين ان البنت تدى صورة لخطيبها

طبعا كله هايقول ده عصر حجرى وتفكير قديم . . وطبعا انا متفق معاك لكن ....

زى ما انت مقتنع ان العصر والدنيا إختلفو لازم تفهم ان كمان مع الأختلاق ده ظهر نسبة عالية من الشباب المريض

البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار 4W9SnTxC البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار V5ywxSZ6

لما تحطى صورة عادية جدا فى ناس بتستعملها فى الأمراض النفسية التخلفية المتوفرة دلوقتى

وانا عملت مثال بالفوتوشوب عشان الناس تشوف الفرق رغم إنى غير خبير بالفوتوشوب

دى صورة المطربة اللى صوتها ميتسمعش اللى اسمها جينى

البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار R6B8i9hv

ودى صورة لبنت بس إضطريت طبعا أخفى وشها على نفس الصورة

البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار NWjicfJa

إنت أو إنتى إيه رأيك ؟؟؟ طبعا مش رأيك فى الصورة فى الموضوع ؟؟؟

إتصرف كما تحب نحن فى عصر إنفتاح وحريات لكن تحمل العواقب . . . .

واللى هايتحجج ويقول عشان قرايبى مسافرين وده وسيلة الإتصال بيهم وكلام الأمراض ده ويعيط وهو بيتكلم

لأ فى إختراع بقاله اكتر من 13 سنة إسمه MSN و Yahoo او تستعمل الفيسبوك للشات من غير صور

لو مصمم تحط صورة ممكن تتصور بالشكل ده لو حابب تحافظ على شكلك وسمعتك وخصوصيتك واكتب اسمك عالمخدة عشان تتعرف

البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار HnXuU43n

وسلامى للجميع . . . .
ميدو016
Admin
Admin
ميدو016

ذكر الثور عدد المساهمات : 3063
تاريخ الميلاد : 11/05/1991
العمل/الترفيه : طالب
المزاج : تمام

مُساهمةموضوع: رد: البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار   البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار Icon_minitimeالأحد أبريل 18, 2010 3:20 pm

ميرسى على التوبيك
وانا من رأيي ان البنات ماتنفعش تبقى
على المواقع دى لانها مواقع خاصة بالتعارف
ولو عاوزين يسجلوا يبقى مايحطوش اى صور ليهم
او لاى حد من اسرتهم
نونا
عضو شغال اوووى
عضو شغال اوووى
نونا

انثى العذراء عدد المساهمات : 2396
تاريخ الميلاد : 01/09/1991
العمل/الترفيه : طالبه
المزاج : فل الفل

مُساهمةموضوع: رد: البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار   البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار Icon_minitimeالأحد أبريل 18, 2010 11:01 pm

توبيك بجد تمام التمام وانا متفقه مع راى ميدو جدااااااااااااا وياريت فعلا كل بنت تتعظ
nowhy
عضو شغال
عضو شغال
nowhy

ذكر الجوزاء عدد المساهمات : 689
تاريخ الميلاد : 16/06/1992
العمل/الترفيه : medical records department
المزاج : عادي

مُساهمةموضوع: رد: البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار   البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار Icon_minitimeالإثنين أبريل 19, 2010 4:28 pm

اول حاجه بعد الشكر والتحيه موضوعك جميل جدا واقسملك انوا محتاج المزيد من التفاعل والاراء

بالنسبه لرأيي انا المتواضع انا شايف ان موضوع الفيس بوك ده موضوع فاشل جدا بس زيه زي اي موقع تعارف ودردشه وموقع اجتماعي والسلام

مش نص سكان الارض بيعدو الفيس علي فكره ...

لكن انت تقصد ان نسبه كبيره خليك عارف حاجه واحده مهمه جدا ان اول ما الثوره المعلوماتيه التكنولوجيه تنتهي في اوروبا تبدا الثوره دي هنا في العالم العربي ومصر بالتحديد

اصلا المواقع الاجتماعيه الي بتستخدم في اوروبا ماي سبايس وهاي فيف كان زمان الفيس بوك لكن لكثره الاختراقات وغيره

انا في اعتقادي انوا موقع زي اي موقع ومش محتاج الضجه الكبيره الي اولتها وسائل الاعلام ليه لكن الافعال الي حصلت جواه عملت قضايا كتير انا شوفت موضوعات كتير اتكلمت عن البنات والفيس بوك بالفعل

وعشان كده موضوع ان بنت تعدي وتحط صور ليها دي حريه شخصيه جدا بس المفروض ان الالتزام بالاداب العامه مش اقصد الدين رغم ان المفروض ان ده يكون المقصود لكن نفترض ان كل حاجه سنه سنه فالالتزام ده هو المطلوب في الوقت الحالي وكل الاوقات ممكن احط صوره تدل عليا انا كنت في يوم من الايام في كنزي هنا نزل برنامج اسمه فوتو تو كارتون عملت منوا صوره ليا بالكارتون ونزلتها وحاجه في غايه الجمال ليه مش نستغل الابتكار السهل ده

لكن في ناس بتدي سمعه سيئه وبأفعالها تدي انطباع غير جيد لكن هو موقع جامد ومن حقنا ان برضو نوقف ضد الجماعه دول الي بجد بيأذونا بافعالهم

فانا شايف ان موضوع الالتزام بالاداب العامه هو الشئ المطلوب حاليا
اما عن الياهو الهوت ميل

يرضو نفس الشئ الناس الي بيعدوا ويكتبولك مواقع بتاعه فيديو عشان يوروك مين هما كترت جدا وكلنا عارفين الموضوع ده كويس جدا لدرجه ان انا مدخلتش شات للتعارف بقالي اكتر من اربع شهور مش نقاصه قرف يا عم

عموما شكرا ليك كتير واستسمحك في ان انا هقتبس القضيه دي وهحاول اكتيبها باسلوبي وليك حقوق كتابتك لكن دي قضيه ولازم اعرضها ...
http://el7or.forumsline.com
ماندو
عضو نص ونص
عضو نص ونص
ماندو

ذكر الاسد عدد المساهمات : 125
تاريخ الميلاد : 21/08/1991
العمل/الترفيه : كليه حاسبات ومعلومات
المزاج : السجاير واللى معاه يجيب ههههه

مُساهمةموضوع: رد: البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار   البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار Icon_minitimeالإثنين أبريل 19, 2010 4:34 pm

شكر على المرور
mabrouk
عضو صغيور
عضو صغيور
mabrouk

ذكر القوس عدد المساهمات : 71
تاريخ الميلاد : 09/12/1965
العمل/الترفيه : النت
المزاج : عادي

مُساهمةموضوع: رد: البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار   البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار Icon_minitimeالثلاثاء أبريل 20, 2010 11:42 am

merrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrci

البنات والفيس بوك و الإستفادة و الأضرار
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» نكت ع البنات
» كيف تعامل البنات
» انواع البنات
» هي البنات عايزه ايه ؟؟؟؟
» قوانين كرة القدم عند البنات